Rainis. Dzejolis “Lauztās priedes”. Teksta izpratne, vēsturiskā posma iezīmes – revolucionārās idejas. 4. uzdevums. Dzejoļa rašanās trimdā. Jaunās strāvas idejas dzejoļa simbolos. 94.-95. lpp.
Mācību joma
1905. gada revolūcija, boļševisms, Dzeja, Jaunā strāva (19.gs. 80.gadi), Koki un krūmi, Kora mūzika, Latviešu valoda, Lauztās priedes, Literatūra, Morāla rīcība, iecietība, tiesiskums, Personības veidošanās, identitāte, Rainis, Romantisms, Valstiskās vērtības, demokrātija, cilvēktiesības, Vēsturiskā atmiņa un apziņaIzdevējs
Latviešu valodas aģentūraMateriāla izmantojums
Darbalapa, uzdevums, Dziesma, rotaļa, Izpratne (jautājumi), Metodiskais līdzeklis, TekstsAutortiesību forma
BezmaksasLīdzīgi materiāli
Aspazija. Temata padziļinājums: Dzejolis “Himna Latvijai”. Dzejoļa formas un noskaņas analīze. 6.-8. uzdevums 87. lpp.
Uz materiālu
PDF fails, maciunmacies.valoda.lv
Eduards Veidenbaums. Temata padziļinājums. Dzejoļi “Ar šās zemes varenajiem”, “Es domāju, ka pasaulē”, “Grāmatu kaudzes”, “Reiz zaļoja jaunība”. Kristus nozīme. Cilvēka dzīves jēgas meklējumu atspoguļojums. Ironija un sarkasms autora dzejā. 63.-66. lpp.
Uz materiālu
PDF fails, maciunmacies.valoda.lv