Rainis. Dzejolis “Lauztās priedes”. Teksta izpratne, vēsturiskā posma iezīmes – revolucionārās idejas. 4. uzdevums. Dzejoļa rašanās trimdā. Jaunās strāvas idejas dzejoļa simbolos. 94.-95. lpp.
Mācību joma
1905. gada revolūcija, boļševisms, Dzeja, Jaunā strāva (19.gs. 80.gadi), Koki un krūmi, Kora mūzika, Latviešu valoda, Lauztās priedes, Literatūra, Morāla rīcība, iecietība, tiesiskums, Personības veidošanās, identitāte, Rainis, Romantisms, Valstiskās vērtības, demokrātija, cilvēktiesības, Vēsturiskā atmiņa un apziņaIzdevējs
Latviešu valodas aģentūraMateriāla izmantojums
Darbalapa, uzdevums, Dziesma, rotaļa, Izpratne (jautājumi), Metodiskais līdzeklis, TekstsAutortiesību forma
BezmaksasLīdzīgi materiāli
Auseklis. Temata padziļinājums. “Beverīnas dziedonis”. Dziesmu vairogs. Teksta leksikas un ietvero simbolu izpratne, analīze un secinājumi. Vēsturiskā informācijas par Beverīnas pili. Dzejoļa redzes un dzirdes gleznas. Kora dziesmas noskaņas analīze. 33.-34. lpp.
Uz materiālu
PDF fails, maciunmacies.valoda.lv
Rainis. Lugas “Zelta zirgs” pārstāsts un fragmenti. Teksta izpratne. Cīņa par sevis attīstīšanu. Cīņa par valsts izveidošanu. Teksta analīze un secinājumi. 3. cēliens. 1.7-1.8 uzdevums. Cēlas rīcības un ikdienišķu vajadzību pretnostatījums. Metālu krāsu simboliskā nozīme.100.-102. lpp.
Uz materiālu
PDF fails, maciunmacies.valoda.lv