Rainis. Dzejolis “Lauztās priedes”. Teksta izpratne, vēsturiskā posma iezīmes – revolucionārās idejas. 4. uzdevums. Dzejoļa rašanās trimdā. Jaunās strāvas idejas dzejoļa simbolos. 94.-95. lpp.
Mācību joma
1905. gada revolūcija, boļševisms, Dzeja, Jaunā strāva (19.gs. 80.gadi), Koki un krūmi, Kora mūzika, Latviešu valoda, Lauztās priedes, Literatūra, Morāla rīcība, iecietība, tiesiskums, Personības veidošanās, identitāte, Rainis, Romantisms, Valstiskās vērtības, demokrātija, cilvēktiesības, Vēsturiskā atmiņa un apziņaIzdevējs
Latviešu valodas aģentūraMateriāla izmantojums
Darbalapa, uzdevums, Dziesma, rotaļa, Izpratne (jautājumi), Metodiskais līdzeklis, TekstsAutortiesību forma
BezmaksasLīdzīgi materiāli
Andrejs Pumpurs. “Lāčplēsis”: teksta fragmenti, atstāsts un skaidrojumi. Tēlu, notikumu un reāliju simbolika. Izpratne un secinājumi. 2. uzdevums. II dziedājums. Ainu notikumu, laika un telpas maiņu skaidrojums. Tautas nākotnes simbolisms Kangara solījumā velnam un Staburadzes stāstījumā par Lāčplēša atrašanu. 39.-42. lpp.
Uz materiālu
PDF fails, maciunmacies.valoda.lv
Rainis. Lugas “Zelta zirgs” pārstāsts un fragmenti. Cīņa par sevis attīstīšanu. Cīņa par valsts izveidošanu. Teksta analīze un secinājumi. 1. cēliens. 1.1 uzdevums. Norādes uz informāciju par lugas tapšanu. Tēlu saraksta, laika un telpas izpratnes veidošana. 96.-97. lpp.
Uz materiālu
PDF fails, maciunmacies.valoda.lv