Rainis. Dzejolis “Lauztās priedes”. Teksta izpratne, vēsturiskā posma iezīmes – revolucionārās idejas. 4. uzdevums. Dzejoļa rašanās trimdā. Jaunās strāvas idejas dzejoļa simbolos. 94.-95. lpp.
Mācību joma
1905. gada revolūcija, boļševisms, Dzeja, Jaunā strāva (19.gs. 80.gadi), Koki un krūmi, Kora mūzika, Latviešu valoda, Lauztās priedes, Literatūra, Morāla rīcība, iecietība, tiesiskums, Personības veidošanās, identitāte, Rainis, Romantisms, Valstiskās vērtības, demokrātija, cilvēktiesības, Vēsturiskā atmiņa un apziņaIzdevējs
Latviešu valodas aģentūraMateriāla izmantojums
Darbalapa, uzdevums, Dziesma, rotaļa, Izpratne (jautājumi), Metodiskais līdzeklis, TekstsAutortiesību forma
BezmaksasLīdzīgi materiāli
Aspazija. Dzejolis “Pasaciņa”. Teksta izpratne un liriskās varones raksturojums. 1. uzdevums 69.-70. lpp.
Uz materiālu
PDF fails, maciunmacies.valoda.lv
Rainis. Dzejolis “Pats”. Teksta izpratne, tā autobiogrāfiskās iezīmes. Sevis attīstīšana. 2. uzdevums 91. lpp.
Uz materiālu
PDF fails, maciunmacies.valoda.lv
Garlībs Merķelis. Temata padziļinājums. “Latvieši”: muižnieku rīcības, klaušu un zemnieku dzīves apstākļu izpratne, analīze un secinājumi. Merķeļa attieksme pret muižniecību. Nabadzības problēma mūsdienās un latviešu zemnieku situācijā 18.-19. gs. 22.-24. lpp.
Uz materiālu
PDF fails, maciunmacies.valoda.lv