Aspazija. Dzejolis “Trīs mācības”. Cilvēka rakstura īpašību un vērtību atklāsme simbolos. 3. uzdevums. Aspazijas dzejoļu salīdzinājums. Noskaņu vizuālās asociācijas. 73.-74. lpp.
Mācību joma
Aspazija, Aspazija, Atgriezeniskie (-ties), Ceļš uz brīvvalsti un valsts dibināšana, Darbības vārds, Dzeja, I konjugācija (ēst, ņemt), III konjugācija (lasu-lasīju), Jaunā strāva (19.gs. 80.gadi), Latviešu valoda, Literatūra, Pavēles izteiksme (lai ir!), Personības veidošanās, identitāte, Romantisms, Uzruna (Mīļais Juri!), Vokatīvs (uzruna)Izdevējs
Latviešu valodas aģentūraMateriāla izmantojums
Darbalapa, uzdevums, Izpratne (jautājumi), Jaunrades darbs, projekts, Metodiskais līdzeklis, TekstsAutortiesību forma
BezmaksasLīdzīgi materiāli
Garlībs Merķelis. Darba “Latvieši” tapšanas gaita un raksturojums. 15. lpp.
Uz materiālu
PDF fails, maciunmacies.valoda.lv
Jaunās strāvas pazīmes. Svarīgākā leksika. Papildu informācijas avoti pa Jauno strāvu. 89. lpp.
Uz materiālu
PDF fails, maciunmacies.valoda.lv
Andrejs Pumpurs. “Lāčplēsis”: teksta fragmenti, atstāsts un skaidrojumi. Tēlu, notikumu un reāliju simbolika. Izpratne un secinājumi. 2. uzdevums. VI dziedājums. Mīlestības varas un kara pretstats. Latvijas vēstures simboliskais atainojums. Pumpura novēlējums tautai eposa noslēguma rindās. 48.-50. lpp.
Uz materiālu
PDF fails, maciunmacies.valoda.lv