Aspazija. Dzejolis “Trīs mācības”. Cilvēka rakstura īpašību un vērtību atklāsme simbolos. 3. uzdevums. Aspazijas dzejoļu salīdzinājums. Noskaņu vizuālās asociācijas. 73.-74. lpp.
Mācību joma
Aspazija, Aspazija, Atgriezeniskie (-ties), Ceļš uz brīvvalsti un valsts dibināšana, Darbības vārds, Dzeja, I konjugācija (ēst, ņemt), III konjugācija (lasu-lasīju), Jaunā strāva (19.gs. 80.gadi), Latviešu valoda, Literatūra, Pavēles izteiksme (lai ir!), Personības veidošanās, identitāte, Romantisms, Uzruna (Mīļais Juri!), Vokatīvs (uzruna)Izdevējs
Latviešu valodas aģentūraMateriāla izmantojums
Darbalapa, uzdevums, Izpratne (jautājumi), Jaunrades darbs, projekts, Metodiskais līdzeklis, TekstsAutortiesību forma
BezmaksasLīdzīgi materiāli
Andrejs Pumpurs. “Lāčplēsis”: teksta fragmenti, atstāsts un skaidrojumi. Tēlu, notikumu un reāliju simbolika. Izpratne un secinājumi. 2. uzdevums. I dziedājums. Pilnā teksta avoti. Eposa laikmeta un telpas skaidrojums. Teksta sarežģītības sķetināšanas ieteikumi. 39. lpp.
Uz materiālu
PDF fails, maciunmacies.valoda.lv
Rūdolfs Blaumanis. Temata padziļinājums: Lugas “Indrāni” pārstāsts un fragmenti. Tēlu attiecību un paaudžu raksturojums. Tēlu konfliktu analīze. 1.-26. uzd. Pārrunu jautājumi par saturu, tēliem, attiecībām, vērtībām, teksta un notikumu izpratni. 133.-144. lpp.
Uz materiālu
PDF fails, maciunmacies.valoda.lv
Eduards Veidenbaums. Temata padziļinājums. Dzejolis “Grāmatu kaudzes”. Ironijas jēdziens analīze dzejoļa kontekstā. 65. lpp.
Uz materiālu
PDF fails, maciunmacies.valoda.lv