Rainis. Dzejolis “Lauztās priedes”. Teksta izpratne, vēsturiskā posma iezīmes – revolucionārās idejas. 4. uzdevums. Dzejoļa rašanās trimdā. Jaunās strāvas idejas dzejoļa simbolos. 94.-95. lpp.
Mācību joma
1905. gada revolūcija, boļševisms, Dzeja, Jaunā strāva (19.gs. 80.gadi), Koki un krūmi, Kora mūzika, Latviešu valoda, Lauztās priedes, Literatūra, Morāla rīcība, iecietība, tiesiskums, Personības veidošanās, identitāte, Rainis, Romantisms, Valstiskās vērtības, demokrātija, cilvēktiesības, Vēsturiskā atmiņa un apziņaIzdevējs
Latviešu valodas aģentūraMateriāla izmantojums
Darbalapa, uzdevums, Dziesma, rotaļa, Izpratne (jautājumi), Metodiskais līdzeklis, TekstsAutortiesību forma
BezmaksasLīdzīgi materiāli
G. Merķelis. “Latvieši”: Zemnieka un kunga attiecības. Teksta izpratne, analīze un secinājumi. 2. uzdevums 18.-19. lpp.
Uz materiālu
PDF fails, maciunmacies.valoda.lv
Rainis. Lugas “Zelta zirgs” pārstāsts un fragmenti. Teksta izpratne. Cīņa par sevis attīstīšanu. Cīņa par valsts izveidošanu. Teksta analīze un secinājumi. 5. cēliens. 1.12-1.18 uzdevums. Izskata un tikumības korelācija. Antiņa pārvērtības: personības vērtības un izaugsme. 106.-108. lpp.
Uz materiālu
PDF fails, maciunmacies.valoda.lv